Încă de la începutul acestei organizaţii, membrii Rotary au fost preocupaţi de promovarea standardelor etice în viaţa profesională. Una dintre cele mai răspândite şi citate declaraţii de etică în afaceri este “Criteriul celor patru întrebări” sau “Testul celor patru obiective”, care a fost formulat în 1932 de către un membru al organizaţiei Rotary – Herbet Taylor, în momentul în care i s-a cerut să preia conducerea unei companii aflate în pragul falimentului. Acest al XXIV-lea cod scris de etică pentru angajaţi a devenit ghidul departamentului de vânzare, de producţie, de publicitate şi al relaţiilor cu clienţii, iar supravieţuirea respectivei companii s-a datorat acestei simple filosofii. Adoptat de Rotary în 1943, “Criteriul celor patru întrebari” a fost tradus în mai mult de o sută de limbi şi publicat în mii de moduri.
Acesta răspunde la următoarele interogaţii:
Acţionez conform Adevărului?
Sunt loial ambelor părţi?
Stimulez bunăvoinţa şi creez relaţii mai bune de prietenie?
Ţin cont de interesul tuturor?
- Google
- YouTube